مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» درست خوردن

درست خوردن

یکی از فعالیت های روزانه و حیاتی برای ما انسان ها همین خوردن و نوشیدن هست. که اکثریت ما به درستی انجامش نمی دهیم و همین بی توجهی ها موجب بروز بیماریهای معده .زخم معده. لاغری . کم انرژی . و.... شود. برای اینکه غذایی که می خوریم به بدنمان آسیب نرساند کار های زیر را انجام دهیم.

۱-هر وعده غذایی (صبحانه . نهار و شام)را در ساعتی معین میل کنید

مثلا .(هر روز ساعت ۲ نهار بخورید ) ۲- به اندازه بخورید. یعنی قبل از اینکه سیر شوید دست از خوردن بکشید . به دلیل اینکه پیامی که از معده به مغز ما می رسد و علام سیر شدن می کند دیر به معزما می رسد .۳-سرع نخوریم. یعنی اینکه با آرامش و لبخند عذا یا نوشیدنی را سرف کنیم . این جوری بهتره ۴-مقدار کم بردارید. یعنی اینکه لقمه یا قاشق غذا خوریت زیاد نباشد تا کار معده دوچندان نشود.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

۵-بسیار بجوید. خوب است لقمه را (حدودا30باز) بجوید تا به خوبی با بزاق دهانتان آغوشته شود و به خوبی هم حضم گردد.

۶-آب و مایعات ننوشیم . خوب است آب ا با غذا ننوشیم به دلیل اینکه آب ومایعات . سریع تر حضم می شوند ولی غذای ما دیر تر برای همیم کعده هنگ می کند۷-با دمای خوب بخورید . یعنی اینکه . بگزارید غذا خوب سرد شود سپس میل کنید۸- تلقین بد نکینید . آره درسته که میگن تلقین روی آدم تاثیر داره به دلیل اینکه . وقتی که ما تلقین یا حرفی رو مدام به خودمون میزنیم . مغز این رو به عنوان دستور می پزیره و عملیش میکنه . پس موقعه غذا خوردن . بهتر که با به به چه چه غذا را خورد .

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده